Sponsorpolitik
KiMs er et af Danmarks stærkeste varemærker. KiMs har gennem sin kommunikation opbygget et uhøjtideligt univers, som underbygger KIMs’ slogan: ”Når du er sulten for sjov”. KiMs står bag sjove og velsmagende produkter, der nydes mellem hovedmåltiderne.
Flere og flere bliver overvægtige og har problemer med at finde den gode balance mellem kost og motion. Hos KiMs tager vi et medansvar for at støtte op om en livsstil, hvor man får den rigtige ernæring og rører sig nok.
På den baggrund har KiMs defineret en fedmepolitik.

Fedmepolitikken består af 6 hovedpunkter, der er med til at sikre, at vi hos KiMs ikke bare har en holdning til fedmeproblematikken, men også handler aktivt.

Et af hovedpunkterne i vores fedmepolitik er:

Gode vaner grundlægges i barndommen. Derfor går KiMs aktivt ind og støtter idrætsaktiviteter for børn og unge.

Derfor ser vi sponsorater som et meget vigtigt middel til aktivt at påvirke børns livsstil i den rigtige retning.
Sponsorater
Via sponsorater vil vi hos KiMs bidrage til at forebygge fedme blandt børn og unge i Danmark og vise, at vi aktivt påtager os et medansvar. Dette vil vi gøre ved at støtte initiativer, der:
  • Aktiverer børn gennem f.eks. sport og leg
  • Lærer børn om korrekt ernæring

For at sikre, at flest muligt kan få del i sponsorater, støtter vi inden for områderne:
  • Organiseret idræt
  • Skoler og institutioner
  • Andre organiserede fritidsaktiviteter

Ved at støtte aktiviteter inden for de tre områder ønsker vi at medvirke til en sundere livsstil blandt børn og unge og på denne måde bidrage til at modvirke ”fedmeepidemien”. Vi har hidtil valgt at støtte DHF Håndboldskoler og GOG’s Ungdomsarbejde.