Forside > Presse > Pressemeddelelser > Arkiv 2002
KiMs vandt årets mærkevarepris
I dag fik KiMs overrakt årets mærkevarepris og 500.000 reklamekroner på 'Mærkevaredagen' i Falkoner Centret. KiMs fik prisen for at have skabt et af landets stærkeste varemærker.
KiMs var i eftermiddags på podiet i Falkoner Centret i København for at modtage Mærkevareprisen 2002, som er indstiftet af Dansk Markedsføringsforbund. Med prisen fulgte 500.000 kr. til visning af tv-spots på TV 2.

Juryen sagde bl.a. om begrundelsen for at hædre KiMs: "KiMs hviler ikke på laurbærrene. De produktudvikler hele tiden og kommer med nye produkter og varianter. Det er en glæde at se en mærkevarevirksomhed, som hele tiden fornyr sig såvel produktmæssigt som kommunikationsmæssigt. KiMs er i dag et af landets allerstærkeste mærkevarer, og det er en fornøjelse at overrække Mærkevareprisen 2002 til KiMs".

"Vi er meget stolte over at have vundet prisen. Det er et skulderklap og en anerkendelse af, at vores målrettede arbejde med at opbygge et stærkt varemærke er lykkedes", siger marketingdirektør Morten Hjort, KiMs.

KiMs vandt foran Heinz tomatketchup, Libresse, Nescafé, Carlsberg Kildevæld, Dansukker, Mach 3, Jensen Sovs, Triomega, Nivea Beauté og Actibrush. KiMs blev som de øvrige målt og vejet med hensyn til markedsandel og volumen, mærkekendskab, pris, distribution, produktudvikling og kommunikation med markedet.

Tidligere har mærker som Magnum, Sony PlayStation og BioTex fået prisen. På alle de bedømmelseskriterier, der var opstillet for prisen, kunne KiMs fremvise markante resultater.

"Selv om vi er markedsleder, er det lykkedes at lave et solidt ryk gennem målrettet salgs- og marketingarbejde. Og det på trods af et stagnerende marked for chips og snacks. Desuden har vi præsenteret danskerne for nye og spændende produkter, der allerede er ved at blive klassikere", siger Morten Hjort, som minder om, at der bliver brugt mange ressourcer på produktudvikling - ikke bare på mange smagsvarianter.

Han mener, at styrkelsen af KiMs som mærkevare ikke mindst skyldes den vedvarende, målrettede og synlige markedsføring, KiMs har gennemført. 'Sulten for sjov' hører nu uløseligt sammen med KiMs, og den nye satsning på tv-reklamer med figurerne Sol og Trille støtter op om kernebudskabet.

"Alle hos KiMs har andel i vores opbygning af brandet. Det kræver nemlig en målrettet og koordineret indsats af alle, fra produktudvikling, produktion og administration, til salg og markedsføring, at opbygge et stærkt mærke. Derfor fortjener alle virksomhedens ansatte tak for en god indsats", siger adm. direktør for KiMs, Jørn Tolstrup Rohde.

Yderligere informationer kan fås ved henvendelse til:
Morten Hjort, marketingchef, tlf.: 63 89 12 12 alternativt 20 20 21 71 eller Jørn Tolstrup Rohde, adm. dir,. tlf.: 20 20 21 70.
Se desuden KiMs' hjemmeside for baggrundsinformation om KiMs og billedmateriale: www.kims-as.dk
Pressemeddelelser
Hvis du ønsker at modtage e-mails pressemeddelelser fra KiMs A/S, skal du blot skrive din mailadresse i feltet nedenfor.
Hvis du vil afmelde dig, skal du også skrive din mail-adresse og foretage ændringen.
Arkiv - pressemeddelelser
2006
2005
2004
2003
2002
2001