Forside > Presse > Pressemeddelelser > Arkiv 2003
KiMs skifter reklameunivers
- bygger videre på succes
Den 25. maj præsenterede KiMs fremtidens reklameunivers på tv. Efter en pause på et år vendte den kendte figur, Jørgen, tilbage - toptrimmet og opdateret - klar til at styrke KiMs' brand yderligere.
Efter en pause på et år i KiMs' tjeneste vendte figuren Jørgen stærkt tilbage til de danske reklameblokke den 25. maj. Jørgen er blevet chipskonge, lever som 'en af de dyre drenge', nyder livet i skattely under sydens sol og har trukket sig tilbage fra en post som bestyrelsesformand i KiMs. Det forhindrer ham dog ikke i at mene en masse om KiMs, produkterne, markedets behov osv. Jørgen-universet afløser Sol og Trille.

"Jørgen var på i seks år og har været stærkt medvirkende til at opbygge det unikke brand, som KiMs har i dag", siger marketingdirektør Morten Hjort, KiMs.

KiMs' brand ligger på en femteplads over de stærkeste brand i Danmark - foran virksomheder som f.eks. LEGO, McDonald's, Coca-Cola, Tuborg og ECCO (1). I 2002 fik KiMs desuden årets mærkevarepris fra Dansk Markedsføringsforbund.

Jørgen-universet har bevist sin succes. Det var tre gange så effektivt med hensyn til at skabe opmærksomhed som en gennemsnitlig kampagne.

"KiMs har oplevet fremgang, mens Sol og Trille har været på skærmen, så pigerne har virket. Men kampagnen har været gennemsnitlig, og det er ikke godt nok for KiMs. Vi er markedsleder med et superbrand - derfor er kun det bedste godt nok", siger Morten Hjort, som har store forventninger til Jørgen-universet.

Jørgen og KiMs er blevet en del af hinandens succes. Nu er Jørgen-universet blevet videreudviklet og justeret i forhold til de mange målinger, der er blevet lavet hos målgruppen gennem årene. Jørgen figuren har udviklet sig meget gennem tiden - fra at være den forsvundne helt, KiMs' usympatiske bror, til at blive folkeeje.

Der er nu lavet otte reklamefilm, der vil blive vist i det kommende år.
Yderligere informationer kan fås ved henvendelse til Morten Hjort, marketingdirektør hos KiMs, tlf.: 63 89 12 45 eller
Jørn Tolstrup Rohde, adm. direktør, tlf.: 20 20 21 70.


Billeder i højtopløselig kvalitet fra den nye Jørgen-kampagne kan downloades fra dette site under menupunktet 'presse'. Pressemeddelelsen vil være at finde samme sted. Under samme menupunkt vil der desuden være billeder af ledergruppen hos KiMs og diverse produkt- og genrebilleder - alle til fri afbenyttelse.

På hjemmesiden under 'Presse' findes desuden: facts om KiMs, pressemeddelelser, nøgletal, regnskaber, historik, organisation m.m. Et særligt site om Jørgen er aktivt fra 26. maj 2003 på adressen: www.kims.dk.

(1) Brand analyse fra TSN Gallup, hvor 10.000 interviews er blevet gennemført, og der er lavet brandstyrke målinger på 387 brands. Offentliggjort i Børsen bl.a. den 26. februar 2003.
Pressemeddelelser
Hvis du ønsker at modtage e-mails pressemeddelelser fra KiMs A/S, skal du blot skrive din mailadresse i feltet nedenfor.
Hvis du vil afmelde dig, skal du også skrive din mail-adresse og foretage ændringen.
Arkiv - pressemeddelelser
2006
2005
2004
2003
2002
2001