Forside > Job hos KiMs > Medarbejdere fortæller
KiMs på landevejen
Chips og snacks fra KiMs skal altid være på hylderne i butikkerne. Her spiller sælgerne i KiMs’ salgsstyrke en afgørende rolle. Alle sælgerne gennemgår et internt uddannelsesforløb.

”Det er spændende at køre rundt i landet og sælge en stærk mærkevare som KiMs, og der er hele tiden nye produkter på vej.”

John Damsted arbejder i region Vest og er en del af KiMs’ over 60 mand store salgsstyrke. Han har kontakten til en række større butikker og supermarkeder, hvor han laver aftaler om produktudvalget og placeringen af de forskellige chips og snacks.

”KiMs har så god en position i markedet, så når vi er ude i butikkerne, betragter de os ikke kun som sælgere, men også som sparringspartnere. Faktisk kontakter mange af butikkerne os for at få flere ideer til salget af vores produkter. Med baggrund i butikkens egne salgsdata – scannerdata som vi kalder et – skal vi som sparringspartner optimere salget hos den enkelte kunde.”

KiMs har gjort meget for at styrke salgsarbejdet. Alle sælgere har et nyudviklet og meget moderne salgssystem, der giver adgang til en lang række informationer om produkterne og markedet. Sælgerne kan bl.a. let vise præsentationsmateriale, gennemgå statistik samt afgive og modtage ordrer.

Sælgerskolen
John Damsted føler sig godt rustet til at møde butikkerne og sælge KiMs’ produkter.

”Hos KiMs betragtes sælgerne som en meget vigtig del af virksomheden. Efter jeg var begyndt hos KiMs, var jeg igennem et uddannelsesforløb på KiMs’ egen sælgerskole. Her fik jeg en god og praktisk oplæring i salg og kundekontakt.”

Sælgeren har været hos KiMs i mere end 10 år og kender virksomheden godt.

”Det er en ung og frisk arbejdsplads, hvor man ikke skal være bange for at komme med ideer og forslag til nye initiativer. Hos KiMs er man også god til løbende at dygtiggøre medarbejderne.”
Medarbejdene fortæller om arbejdet hos KiMs Mød Frank Jørgensen ... ansvar for økonomi og regnskab. Mød Inge Thrane ... arbejder i produktionsafdelingen. Mød Tine Jørgensen ... arbejder med produktudvikling og markedsføring. Mød John Damsted ... kører som sælger. Mød Søren Aadal Nielsen ... key account manager.